1869. július 10-én született Kandó Kálmán

Mi magyarok híresek vagyunk arról, hogy sok híres magyarunk volt, van és (reméljük) lesz itthon és a nagyvilágban.

Fontos és az emberiség számára nélkülözhetetlen találmányok sora fűződik magyar feltalálók nevéhez. Jedlik, Kandó, Eötvös, Béres vagy akár Rubik neve fogalom a saját területén.

1869. július 10-én született Kandó Kálmán, az indukciós motor fejlesztője, a villamosvasút egyik megteremtője.
A budapesti Műegyetemen gépészmérnöki oklevelet szerzett, de már akkor is érdekelte a villamosság és az elektrotechnika. A diploma és a katonai szolgálat után Franciaországban dolgozott, a Tesla-féle indukciós motor tervezésével és fejlesztésével foglalkozott. Ott elért sikereinek köszönhetően 1894-ben Mechwart András, a Ganz gyár akkori vezérigazgatója visszahívta Magyarországra, hogy megszervezze a háromfázisú indukciós motorok itthoni gyártását. A tervezési folyamat során jött rá, hogy ezeket a motorokat a vasúti vontatásban is lehetne hasznosítani. 1907-től 1915-ig Olaszországban élt, első önálló fejlesztése az olasz vasúttársaság kérésére tervezett vasútvillamosítási rendszer volt. Az I. világháború kitörésekor hazajött, és haláláig egy olyan gépet igyekezett kifejleszteni, amelynek segítségével a villamosított vasút az országos elektromos hálózatról működhetne. Kandónak 1895. után összesen 69 megadott szabadalma volt. 1931-ben halt meg, másfél évvel találmánya, az első fázisváltós egységmozdony műszakrendőri próbája előtt.

kkkando

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

16 − 11 =