szokás

Krumplis babona és szokás

Ha krumplihéjat teszünk egy leány ajtajába május elsején, tudatjuk vele, hogy nem tetszik nekünk. Ha krumplit hordasz a zsebedben, meggyógyítja a reumádat vagy az ekcémádat. A szemölcsöt dörzsöld be egy felvágott krumplival, aztán ásd el. Mire a krumpli gyökeret ereszt a földben, elmúlik a szemölcsöd.

/A fenti receptekről természetesen kérdezze meg orvosát vagy gyógyszerészét../

De mi az, amit még nem hallottál a krumpliról?

1. Semlegesíti a gyomorsavat, ezért kimondottan ajánlott azok számára, akik gyomorfekélytől vagy gyomorhuruttól szenvednek.

2. Kiváló vitamin- és ásványi anyag forrás. Egy átlagos méretű burgonyában, héjastól elfogyasztva, 27 milligramm C-vitamin (azaz a napi adag 45%-a), 620 milligramm kálium (18%-a a napi adagnak), 0.2 milligramm B5 vitamin (10% a napi adagból) található, ezen kívül tiamin, riboflavin, niacin, magnézium, foszfor, vas és cink is fellelhető benne.

3. Fogyókúrákban és szépségápolásban is ajánlott. A joghurttal fogyasztott burgonya például tökéletes eledel a diétázóknak, és hatékony ránctalanító maszk is készíthető belőle.

4. XVI. Louis király ínyencségként könyvelte el a krumplit, Maria Antoinette királynő pedig krumplivirágokkal díszítette a hajkoronáját.

5. Közel 4000 burgonyafaj létezik. Ezeket elsősorban a színük szerint csoportosítják: vörös, piros, fehér, sárga, ciklámen.

6. Van kék burgonya is, amely Dél-Amerikából származik. A héja lila, de a főzésnél a krumpli megkékül.